Ulica Traugutta z wylotem wprost na Bramę miasta

Czytaj dalej
Piotr Jach

Ulica Traugutta z wylotem wprost na Bramę miasta

Piotr Jach

Ulica Traugutta, która pomiędzy ul. Sienkiewicza a ul. Kilińskiego biegnie łukiem, zostanie wyprostowana. Do 2018 roku wróci do swojego historycznego przebiegu.

Modernizacja została zaplanowana w drugim projekcie rewitalizacji obszarowej Łodzi, miasto właśnie przystępuje do jego realizacji. Na wykonanie koniecznych prac rozpisano już przetarg. Do wykonania inwestycji w formule „zaprojektuj i wybuduj” zgłosiły się dwie firmy, które zaoferowały realizację projektu za cenę około 6 mln zł, czyli o cztery miliony złotych mniej, niż szacowano wstępnie koszt modernizacji. Ocena i badanie ofert zajmą jeszcze 2-3 tygodnie. Projektowanie przebudowy i uzyskanie niezbędnych pozwoleń potrwa do marca przyszłego roku, a przed sylwestrem 2018 prace na ul. Traugutta powinny się zakończyć.

Nowy przebieg ulicy łatwo sobie wyobrazić - stanąwszy na skrzyżowaniu ul. Tragutta z ul. Sienkiewicza wystarczy spojrzeć na wprost, w kierunku ogrodzenia powstających przy dworcu Łódź Fabryczna dwóch budynków Bramy Miasta. Pasaż, jaki ma biec między nimi, będzie przedłużeniem ul. Traugutta, która połączy się ul. Kilińskiego nieco bliżej ul. Tuwima.

- Powstanie szeroka na 7 metrów jezdnia z miejscami parkingowymi w zatokach, będą też nowe chodniki. Zachowamy cały starodrzew, dodamy nowe nasadzenia, prawie 40 drzew. Powstanie nowa iluminacja i nowe oświetlenie - zapowiada Agnieszka Kowalewska-Wójcik, wicedyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.

Co może budzić zdziwienie, projekt przewiduje likwidację istniejącego, powstałego przy okazji przebudowy Dworca Fabrycznego, skrzyżowania ul. Tragutta z ul. Kilińskiego. Urzędnicy tłumaczą, że miało ono charakter jedynie tymczasowy, a nie można go było wykonać w docelowym miejscu (przy Bramie Miasta), bo gdy powstawał Dworzec Fabryczny, na prostowanie ul. Tragutta nie było jeszcze pieniędzy.

Planowana modernizacja to dopiero wstęp do kompleksowej rewitalizacji całej okolicy. W jej ramach przebudowany ma zostać np. cały plac przed Łódzkim Domem Kultury. Do tego będzie można przystąpić jednak dopiero po wybudowaniu tunelu średnicowego, który ma połączyć dworce Fabryczny i Kaliski (przed ŁDK trzeba będzie zrobić wykop).

Piotr Jach

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.expressilustrowany.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.