Teraz ford kuga pokaże, na co naprawdę go stać?

Czytaj dalej
Ryszard M. Perczak

Teraz ford kuga pokaże, na co naprawdę go stać?

Ryszard M. Perczak

Nissan qashqai, hyundai tucson, kia sportage oraz toyota RAV4 należą do bardzo popularnego aktualnie segmentu kompaktowych modeli typu SUV. Podobnie jak ford kuga, który jak do tej pory nie odgrywał w nim poważniejszej roli.

Dlatego aby zaczął znaczyć coś więcej, postanowiono go radykalnie odświeżyć. Stało się to pod koniec zeszłego roku, cztery lata po premierze obecnej, tj. drugiej generacji tego modelu.

Kuga jak ford

Nowego forda kugę poznamy przede wszystkim po przedniej części nadwozia. Został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi zasadami designerskimi Forda. Jego eleganckie i jednocześnie sportowe linie nawiązują teraz do innych fordów, jak np. edge.

Na pierwszy plan wysuwa się duża, trapezoidalna osłona chłodnicy sąsiadująca z nowymi, zintegrowanymi reflektorami. Oprócz świateł głównych są tam także zintegrowane z nimi LED-owe światła do jazdy dziennej oraz lampy przeciwmgłowe. W zderzaku pojawił się jeszcze mniejszy wlot powietrza. Inne ten model ma teraz także lampy z tyłu oraz zderzak.

We wnętrzu są nowe materiały, a na szczycie środkowej konsoli jest 8-calowy ekran dotykowy z systemem multitouch i SYNC3, wyposażony w Apple CarPlay i Android Auto. Na tejże konsoli niżej, obok dźwigni zmiany biegów ulokowano przycisk elektrycznego hamulca postojowego. Zmieniony został układ przycisków oraz kierownica.

Pomocnicy kierowcy

Zmiany w wyglądzie to nie wszystko. W fordzie kuga 2017 możemy znaleźć m.in. system Perpendicular Parking wspomagający parkowanie prostopadłe, nową wersję systemu unikania kolizji Active City Stop oraz adaptacyjny system oświetlenia Adaptive Front Lighting. Kuga ma też system Cross Traffic Alert ostrzegający o nadjeżdżających pojazdach podczas wyjeżdżania tyłem. System wykorzystuje radar o zasięgu do 40 m. Wśród innych rozwiązań technicznych znalazły się także drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie i bezdotykowo oraz inteligentny napęd na wszystkie koła.

Elektrycznie wysuwany hak holowniczy chowa się pod tylnym zderzakiem, gdy nie jest wykorzystywany.

Co pod maską?

Kugę można wybrać z silnikiem wysokoprężnym TDCi lub benzynowym EcoBoost. Są trzy zupełnie nowe jednostki benzynowe o pojemności 1,5 l i mocy 120, 150 i 182 KM. Do tego również trzy diesle: 1,5 120 KM, 2,0 l 150 lub 180 KM. Nowy, 120-konny silnik wysokoprężny 1,5 l zastępuje 2-litrowy motor o takiej samej mocy.

W podstawowej wersji ford kuga jest napędzany silnikiem benzynowym o mocy 120 KM i kosztuje 99.050 zł. W standardzie znajdują się m.in.: klimatyzacja manualna, radioodtwarzacz CD/MP3 z 6 głośnikami, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz podgrzewane przednie fotele.

Ryszard M. Perczak

W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w niedzielę wieczorem.

plus.expressilustrowany.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.