Skrzyżowanie w Nowosolnej do przebudowy!
Miejska Pracownia Urbanistyczna w Łodzi opracowała plan zagospodarowania przestrzennego osiedla Nowosolna, który zakłada wyłączenie z ruchu niebezpiecznego skrzyżowania siedmiu ulic: Brzezińskiej (dwa wloty), Wiączyńskiej, Pomorskiej, Jugosłowiańskiej, Kasprowicza, Grabińskiej oraz Byszewskiej. Zamiast niego miałby powstać rynek lub park.
- To na razie wstępny plan. Wkrótce zorganizujemy spotkanie informacyjne i konsultacje społeczne - mówi Robert Warsza, dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.
Mieszkańcy powątpiewają jednak w te plany i uważają, że to tylko sposób na odciągnięcie ich uwagi od tego, co dla nich najważniejsze, czyli budowy obwodnicy Nowosolnej.
- Planów na to skrzyżowanie było wiele, ale od miesięcy nie ma żadnego postępu - mówi Adam Mentycki, mieszkaniec Nowosolnej i wiceprezes Stowarzyszenia Obywatelskiego Obrony Własności i Ochrony Środowiska. - Chodzi tylko o to, żeby nas uspokoić. A na skrzyżowaniu jest coraz bardziej niebezpiecznie. Ruch coraz większy, bo ludzie przeprowadzają się za miasto, nanowo powstałe osiedla, samochody zjeżdżają z autostrady ul. Brzezińską. Nie ma dnia bez wypadku czy kolizji.
Projekt budowy obwodnicy Nowosolnej obecnie „robi się”.
- Najprawdopodobniej gotowy będzie w przyszłym roku. Ale budowa obwodnicy uzależniona jest od otrzymania dofinansowania, o które będziemy starać się w 2017 r. Jeśli się uda, to obwodnica będzie budowana w latach 2020-2022, najpóźniej 2023 r. - twierdzi Piotr Grabowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.
Mieszkańcy nie muszą się już dziś obawiać, że zamiana skrzyżowania w rynek sprawi, iż auta pojadą osiedlowymi uliczkami. Realizacja tego projektu jest jeszcze bardziej odległa.
- Zanim skrzyżowanie zostanie wyłączone z ruchu, musi powstać obwodnica Nowo-solnej - zapewnia Robert Warsza.
Na razie kierowcy starają się je omijać. Aby przejechać z ul. Pomorskiej do ul. Wiączyńskiej korzystają z parkingu przy Biedronce. Między ul. Byszewską a ul. Brzezińską przejeżdżają wewnętrzną drogą obok pawilonów przy centrum handlowym.
- Jadą też koło poczty. To dobre objazdy, ale korkują się coraz bardziej. Najlepszym rozwiązaniem byłaby obwodnica - puentuje Metycki.