Segregacja w designie. To wina koloru różowego? [BEZ MAKIJAŻU]

Czytaj dalej
Fot. SłAwomir Kowalski / Polska Press
Dorota Witt

Segregacja w designie. To wina koloru różowego? [BEZ MAKIJAŻU]

Dorota Witt

O tym, czym jest tzw. różowy podatek i dlaczego świat designu dzieli produkty na damskie i męskie, czym długopis „dla niej” różni się od tego „dla niego” i czy kobiety doświadczają zaprojektowanego świata inaczej niż mężczyźni, mówi MARTA KOŁACZ, historyczka designu.

Kobiety lubią róż?
To wcale nie jest ich ulubiony kolor. Badania pokazują, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni zdecydowanie wolą błękitny (deklaruje tak ponad połowa mężczyzn i co trzecia kobieta). Dalej kolorystyczne preferencje układają się bardzo podobnie: zieleń, czerwień, czerń, pomarańcz, brąz.

Pozostało jeszcze 92% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Dorota Witt

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2023 Polska Press Sp. z o.o.