Prezentacja tego modelu w Polsce odbędzie się 6 kwietnia na targach Motor Show 2017

Czytaj dalej
Ryszard M. Perczak

Prezentacja tego modelu w Polsce odbędzie się 6 kwietnia na targach Motor Show 2017

Ryszard M. Perczak

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Hyundai prezentuje i30 w wersji wagon czyli kombi. Jest to już drugi model z rodziny i30, po debiutującej w lutym tego roku 5-drzwiowej wersji hatchback.

Trochę jak coupe

Trzecie pokolenie popularnego kompaktowego hyundaia zostało zaprojektowane, a potem było testowane i teraz jest już produkowane w Europie, konkretnie w czeskiej fabryce w Nosovicach.

Kombi nowej generacji jest przykładem stylistycznej spójności rodziny modeli i30, m.in. poprzez nowy, kaskadowy wlot powietrza do komory silnika, stanowiący obecnie swoisty znak rozpoznawczy samochodów tej marki. Dzięki opadającej ku dołowi linii dachu i dynamicznym proporcjom, sylwetka tego samochodu przypomina auto typu coupe. Opływowy, wyrazisty profil dodatkowo podkreślają chromowane obramowania wokół bocznych okien.

O 24 cm dłuższy od hatchbacka

Całkowita długość tego samochodu wynosi 4,58 m (5-drzwiowy hatchback: 4,34 m), wysokość 1,46 m (1,47 m z relingami dachowymi). Szerokość 1,79 m i rozstaw osi 2,65 m są takie same jak w hatchbacku.

Opływowe nadwozie i30 wagon nie wymusza kompromisu w zakresie pojemności przestrzeni bagażowej, która wynosi ponad 600 l oraz 1.650 l wtedy, gdy rozłożymy tylną kanapę. Okazuje się, że jest to jeden z najlepszych wyników w tej klasie samochodów osobowych. Dodatkowa przestrzeń zawierająca wygodne schowki znajduje się pod podłogą bagażnika.

Sześć silników do wyboru

Gama silników oferowanych do tego modelu silników składa się z ekonomicznych jednostek turbo o zwiększonej wydajności i dynamice. Kierowcy mają do wyboru trzy silniki benzynowe i jeden silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, ale o trzech poziomach mocy. Można więc mówić także o trzech turbodieslach.

Hyundai i30 wagon produkowany jest z m.in. dwoma nowymi, benzynowymi jednostkami napędowymi - czterocylindrowym silnikiem 1,4 l T-GDI o mocy 140 KM oraz trzycylindrowym silnikiem 1,0 l T-GDI o mocy 120 KM.

Podpowie, kiedy należy wypić kawę

Nowy hyundai i30 ma na pokładzie najnowsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa oraz connectivity. Jeszcze niedawno podobne rzeczy były dostępne jedynie w samochodach z najwyższej półki. Tymczasem teraz standardowe wyposażenie obejmuje m.in. system autonomicznego hamowania, system kontroli poziomu uwagi kierowcy, inteligentne światła drogowe i system utrzymywania pasa ruchu.

Segment aut kompaktowych jest na rynku europejskim bardzo mocno obsadzony. Hyundai jak widać chce się w nim liczyć.

Ryszard M. Perczak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.expressilustrowany.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.