Peugeotowi 3008 zmienił się charakter

Czytaj dalej
Fot. Peugeot
Ryszard M. Perczak

Peugeotowi 3008 zmienił się charakter

Ryszard M. Perczak

Peugeot 3008 pierwszej generacji debiutował w roku 2009. Był to samochód, który łączył w sobie elementy SUV-a oraz vana. W tym roku do produkcji weszło drugie pokolenie tego modelu. Nowy 3008 jest już jednak zdecydowanie autem z charakterem SUV-a.

Z dużym prześwitem

Poza zmianą najważniejszych cech obecnie długość nadwozia tego samochodu to 4, 44 cm, tj. o 8 cm więcej niż w modelu pierwszej generacji. O nieco ponad 6 cm wydłużono w nim także rozstaw osi, do 2,67 m. Pojemność bagażnika ma teraz 520 litrów. Ciekawostką jest to, że ten model mimo większych wymiarów zewnętrznych jest jednocześnie aż o 100 kg lżejszy. Jego odchudzenie było możliwe dzięki zastosowaniu nowych rodzajów materiałów, z których został zbudowany.

Mimo, iż peugeot 3008 to obecnie SUV, który ma prześwit wynoszący prawie 22 cm, na razie nie przewidziano w nim napędu na wszystkie koła. Taka wersja jest przewidziana dopiero z odmianą hybrydową. Standardowo zatem, z umieszczonych z przodu silników, moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła.

Pięć silników

Skoro o napędzie mowa, to trzeba dodać, że do tego modelu przewidziano ich wyjątkowo szeroką gamę, składającą się z pięciu silników benzynowych i turbodiesli, których pojemności zawierają się w przedziale od 1,2 l do 2 litrów, a moce maksymalne od 120 do 180 KM. Przeniesienie napędu może się odbywać poprzez manualną bądź automatyczną skrzynię biegów.

I-cocpit? Co to takiego?

Zaglądając do nowego 3008 od razu zauważymy nietypowy kształt kierownicy. Jest nie tylko mniejsza niż w typowym samochodzie osobowym, ale również spłaszczona na dole i na górze. Zajmując miejsce, kierowcy nie powinien ujść naszej uwadze także oryginalny zestaw wskaźników. Na głównej tablicy z zegarami nie dość, że wskaźniki są wirtualne, to jeszcze dają się na różne sposoby zmieniać. Tego rodzaju rozwiązanie to i-cocpit czyli nowa koncepcja nie tylko stylistyczna, ale także zmieniająca zasady obsługi poszczególnych funkcji, w tym także odczytywania danych. Nawiasem mówiąc podobne i-cocpity będą się pojawiały również w innych peugeotach, które wkrótce będą trafiały do produkcji. Generalnie stylistyka, którą zafundowano nowym peugeotom, jest swoistym ich wyróżnikiem, gdyż nawet nie patrząc na znaczek firmowy, a jedynie oglądając ten fragment kabiny, od razu rozpoznamy markę.

Będą kolejne?

Model 3008 jest najważniejszą premierą marki Peugeot w tym roku. Kompaktowe SUV-y są teraz na szczycie powodzenia. Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu wprowadzono na rynek odmłodzoną wersję mniejszego modelu 2008, a w kolejce na rynkowy debiut czeka największy z tej grupy - peugeot 5008. Kto jednak wie czy na tym się zakończy.

Ryszard M. Perczak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.expressilustrowany.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2021 Polska Press Sp. z o.o.