Peugeot zmienił model 5008 z vana na SUV-a

Czytaj dalej
Ryszard M. Perczak

Peugeot zmienił model 5008 z vana na SUV-a

Ryszard M. Perczak

Zmianę jego charakteru wymusił rynek Szereg systemów wspomagających kierowcę Pięć silników do wyboru i dwa rodzaje skrzyń biegów Jest również wersja GT.

Model oznaczony symbolem 5008 był przez Peugeota produkowany w latach 2009 - 2016. Był to samochód osobowy typu van. Występował w wersji 5- lub 7-osobowej.

Skąd ta zmiana?

Podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Paryżu na stoisku tej marki zaprezentowano nowe wcielenie 5008. Już na pierwszy rzut oka było widać, że zmiana pokolenia przyniosła również zmianę charakteru tego peugeota. Otóż z vana przeistoczył się w pojazd typu SUV. Powodem podjęcia decyzji o takim przeobrażeniu była systematycznie rosnąca popularność aut typu crossover i SUV, a malejąca właśnie vanów.

Skoro 5008 miał się stać SUV-em należało zmienić jego sylwetkę i tak się też stało. Nabrała nieco surowego wyglądu. Przód auta stał się bardziej masywny. Podniesiono w nim prześwit do prawie 24 cm oraz skrócono zwisy, przedni i tylny.

Dla siedmiu osób

Od początku peugeot 5008 był projektowano jako samochód 7-osobowy. Dwa fotele w trzecim rzędzie dają się jednak bardzo łatwo składać (a nawet bezproblemowo wymontować) i wówczas pojemność bagażnika zwiększa się z ok. 200 do ponad 700 litrów. Jeśli złożymy fotele w drugim rzędzie to otrzymamy przestrzeń bagażową o pojemności prawie 2 tys. litrów, a SUV zamieni się w auto dostawcze.

Jedną z cech nowego peugeota 5008 jest funkcjonalność jego wnętrza, polegająca m.in. na możliwości różnego jego zagospodarowania.

I-cockpit

Skoro mowa o kabinie to nie sposób pominąć faktu, że jest tu już tzw. i-cockpit, tj. zestaw urządzeń pozwalających odczytywać wszelkie niezbędne informacje dotyczące pojazdu oraz operować różnymi jego funkcjami. Przed kierowcą znajduje się ekran o przekątnej 12,3 cala, na którym są wyświetlane różne dane. Drugi ekran dotykowy znajduje się na konsoli centralnej, a jego przekątna to 8 cali.

Efektowny wygląd stanowiska pracy kierowcy w tym samochodzie dopełnia niewielka, spłaszczona na górze i na dole, kierownica.

SUV, ale bez 4 x 4

Ciekawostką jest to, że 5008, który jest autem typu SUV ma wszystko co takie auta mieć powinny, ale nie ma napędu przenoszonego na wszystkie koła. W skuteczniejszym poruszaniu się nim po gorszych drogach kierowca ma do pomocy system Grip Control, który dopasowuje pracę napędu do nawierzchni drogi. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy m.in.: off-road, śnieg oraz piach.

Peugeot przygotował do nowego 5008 szeroki zestaw silników. Jednostki benzynowe mają 1,2 l (130 KM) oraz 1,6 l (165 KM), a turbodiesle 1,6 l (120 KM) oraz 2,0 l (150 i 180 KM). Najmocniejszy silnik wysokoprężny napędza usportowioną wersję GT.

Ryszard M. Perczak

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.