Od redaktora: Kto pojedzie z Fabrycznego?

Czytaj dalej
Fot. Grzegorz Gałasiński
Sławomir Sowa

Od redaktora: Kto pojedzie z Fabrycznego?

Sławomir Sowa

Pytanie właściwie powinno brzmieć: ilu podróżnych będzie korzystać z Fabrycznego? Teoretycznie odpowiedź jest prosta: tylu co przed zamknięciem, a może i więcej, bo i dworzec ładniejszy, i pociągi szybsze.

Od redaktora: Kto pojedzie z Fabrycznego?
Sławomir Sowa

Coś się jednak zmieniło przez pięć lat nieobecności Fabrycznego na łódzkiej mapie komunikacyjnej. Kiedy w październiku 2011 roku ze starego dworca odjeżdżał ostatni pociąg, do Warszawy samochodem podróżowało się jak wołami, podobnie do Wrocławia.

Ale już rok później Łódź zyskała szybkie połączenie autostradowe z Warszawą. W tym samym roku pojawił się w Polsce BlaBlaCar. Część podróżnych zwyczajnie przesiadła się do samochodów, jeśli nie swoich, to cudzych. Później oddano drogę ekspresową S8, a w tym roku autostradę A1, które jeszcze bardziej wzmocniły atrakcyjność połączeń drogowych.

Trzeba życzyć Fabrycznemu jak najlepiej, oby odnalazł się w nowej, szybko zmieniającej się rzeczywistości komunikacyjnej.

Sławomir Sowa

Jestem dziennikarzem w redakcji Dziennika Łódzkiego, zajmuję się m.in. problematyką wojskową, biznesem i polityką, ale lubię zanurkować w historię, zarówno tę lokalną, jak i powszechną, żeby poszukać punktów odniesienia i zdobyć dystans do tego, co dzieje się na bieżąco. Zainteresowania? Te zawodowe wyrastają z osobistych.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.