Nowoczesna informacja dla pasażerów MPK w Częstochowie

Czytaj dalej
Fot. janusz strzelczyk
janusz strzelcxzyk

Nowoczesna informacja dla pasażerów MPK w Częstochowie

janusz strzelcxzyk

W Częstochowie jest realizowany program Lepsza Komunikacja. W jego ramach uruchomiony zostanie System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.

W całym mieście zamontowanych zostanie pięćdziesiąt tablic z wyświetlaczami przy najczęściej używanych przystankach. 47 jeszcze w tym roku.

Testy będą przeprowadzane już latem. Trzy w przyszłym, kiedy zostanie zakończona budowa trzech centrów przesiadkowych. Na tablicach będzie wyświetlać się sześć najbliższych odjazdów autobusów, a także informacje o opóźnieniach, utrudnieniach, alerty bezpieczeństwa.

Prezentowane dane opierają się o informacje pozyskiwane z lokalizatorów GPS działających w niemal wszystkich pojazdach MPK. W ramach projektu zakupionych zostanie tysiąc pilotów dla osób niewidomych lub niedowidzących. Przy dojściu na przystanek będzie można przycisnąć przycisk w pilocie i to, co się wyświetla na tablicy informacyjne, zostanie odczytane przez lektora.

Przetarg na montaż tablic i całego nowoczesnego systemu informacyjnego towarzyszył pierwotnie większej inwestycji, jaką są miejskie centra przesiadkowe. Udało się go rozstrzygnąć w odrębnej procedurze. System informujący podróżnych o trasach, przesiadkach, opóźnieniach czy konkretnych godzinach odjazdów ma kosztować 3 mln 645 tys. złotych.

- Program Lepsza Komunikacja w Częstochowie powstał w celu poprawy komunikacji w mieście. Tak, aby mieszkańcy odczuli realną poprawę w poruszaniu się po Częstochowie. Program obejmuje trzy płaszczyzny działań: komunikację drogową, komunikację publiczną oraz komunikację rowerową - podkreśla prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie wprowadza kolejne udogodnienia dla pasażerów.

Jednym z nich jest aplikacja na smartfony “Live MPK”. Dzięki temu udogodnieniu można na swoim telefonie znaleźć nie tylko rozkład jazdy autobusów i tramwajów. Można też m.in. znaleźć dokładną lokalizację przystanku, dowiedzieć się, czy autobus się spóźnia, a jeśli tak to o ile. Pasażer sprawdzi, o której jego autobus, tramwaj będzie na przystanku, do którego chce dojechać.

Można, wybierając tę aplikację, dostawać komunikaty o utrudnieniach w ruchu, zawieszeniu linii autobusowych, tramwajowych. Do 2024 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ma wyłączność na obsługę sieci komunikacji miejskiej.

janusz strzelcxzyk

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.expressilustrowany.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.