Nowe wcielenie najmniejszego modelu Kia

Czytaj dalej
Ryszard M. Perczak

Nowe wcielenie najmniejszego modelu Kia

Ryszard M. Perczak

Picanto jest najmniejszym modelem w gamie marki Kia. W tych dniach na polski rynek wjeżdża trzecia generacja tego samochodu. Zmiany w porównaniu z poprzedniczką są bardzo duże.

Rozmiar ma znaczenie

Inżynierowie Kia, zanim zabrali się do pracy, o tym co zmienić w picanto rozmawiali z ich użytkownikami. Przy okazji zbadano, jacy ludzie wsiadają do tego modelu. Okazało się, że są to przede wszystkim dobrze wykształcone i nieźle sytuowane kobiety. Wśród właścicieli najmniejszej kii nie brakowało również młodych samotnie podróżujących w mieście mężczyzn. Jednak niezależnie od tego, kogo pytano, odpowiedzi były podobne. Decydując się na to auto, brali oni pod uwagę jego wygląd, wymiary i koszty utrzymania. Podkreślano również znaczenie praktyczności wnętrza.

Posłuchali i zrobili

W Kia przeprowadzono szereg analiz i po opracowaniu wniosków zaczęto projektować nowe auto. Mimo pozostawienia wymiarów zewnętrznych bez zmian, na nowo zaprojektowano nadwozie. Po skróceniu zwisów z przodu i z tyłu udało się wygospodarować przestronniejsze wnętrze oraz o 55 litrów pojemniejszy bagażnika, który ma teraz 255 l. W najnowszej generacji picanto zrezygnowano z wersji trzydrzwiowej. Teraz ten model będzie tylko pięciodrzwiowym hatchbackiem.

W nowym modelu praktycznie nic nie pozostało z wnętrza poprzednika. Nowa jest deska rozdzielcza, inne zegary oraz 7-calowy ekran, z którego dotykowo można obsługiwać niektóre funkcje.

1,0 i 1,2 l

Do napędu picanto przewidziano tylko silniki benzynowe. Są to jednostki trzy- i czterocylindrowe. W podstawowej wersji za 39.900 złotych znajdziemy litrowy motor o mocy 67 KM. 84 KM ma silnik o pojemności 1,2 l. Jest jeszcze przewidziany trzeci do wyboru, 100-konny silnik 1,0 l.

W gamie kia picanto po raz pierwszy, podobnie jak to ma miejsce w przypadku cee’da, rio i optimy będzie produkowana także wersji GT-line. Jest to ukłon marki w stronę tych, którzy od samochodu oczekują także efektownego, bardziej sportowego wyglądu. Zarówno na zewnątrz, jak i w środku samochodu w tej wersji znajdują się elementy wyraźnie odróżniające je od pozostałych. Na zewnątrz są to m.in. inne zderzaki, a w kabinie kierownica.

Małe, ale ważne

Z roku na rok spada w Polsce sprzedaż samochodów w segmencie A, który reprezentuje mała kia. A jednak producenci przywiązują wciąż do niego dużą wagę. Często jest bowiem tak, że jeśli ktoś zasmakuje w maluchu jakiejś konkretnej marki to istnieje duże prawdopodobieństwo, że większy model także z jej znaczkiem wybierze. Samochody z segmentu A nie są przecież jedynymi. Zwykle to drugie, a nawet trzeci wóz w rodzinie.

============11 Zdjęcie Autor (21144328)============
Fot. Autor
============04 Autor (21421046)============
Ryszard M. Perczak

perczak@express.lodz.pl

Picanto jest najmniejszym modelem w gamie marki Kia. W tych dniach na polski rynek wjeżdża trzecia generacja tego samochodu. Zmiany w porównaniu z poprzedniczką są bardzo duże.

Rozmiar ma znaczenie

Inżynierowie Kia zanim zabrali się do pracy o tym co zmienić w picanto rozmawiali z ich użytkownikami. Przy okazji zbadano jacy ludzie wsiadają do tego modelu. Okazało się, że są to przede wszystkim dobrze wykształcone i nieźle sytuowane kobiety. Wśród właścicieli najmniejszej kii nie brakowało również młodych samotnie podróżujących w mieście mężczyzn. Jednak niezależnie od tego kogo pytano odpowiedzi były podobne. Decydując się na to auto brali oni pod uwagę jego wygląd, wymiary i koszty utrzymania. Podkreślano również znaczenie praktyczności wnętrza.

Posłuchali i zrobili

W Kia przeprowadzono szereg analiz i po opracowaniu wniosków zaczęto projektować nowe auto. Mimo pozostawienia wymiarów zewnętrznych bez zmian na nowo zaprojektowano nadwozie. Po skróceniu zwisów z przodu i z tyłu udało się wygospodarować przestronniejsze wnętrze oraz o 55 litrów pojemność bagażnika, który ma teraz 255 l.

W najnowszej generacji picanto zrezygnowano z wersji trzydrzwiowej. Teraz ten model będzie tylko pięciodrzwiowym hatchbackiem.

W nowym modelu praktycznie nic nie pozostało z wnętrza poprzednika. Nowa deska rozdzielcza, inne zegary oraz 7-calowy ekran, z którego dotykowo można obsługiwać niektóre funkcje.

1,0 i 1,2 l

Do napędu picanto przewidziano tylko silniki benzynowe. Są to jednostki trzy- i czterocylindrowe. W podstawowej wersji za 39.900 złotych znajdziemy litrowy motor o mocy 67 KM. 84 KM ma silnik o pojemności 1,2 l. Jest jeszcze przewidziany trzeci do wyboru, 100-konny silnik 1,0 l.

W gamie kia picanto po raz pierwszy, podobnie jak to ma miejsce w przypadku cee’da, rio i optimy będzie produkowana także wersji GT-line. Jest to ukłon marki w stronę tych, którzy od samochodu oczekują także efektownego, bardziej sportowego wyglądu. Zarówno na zewnątrz, jak i w środku samochodu w tej wersji znajdują się elementy wyraźnie odróżniające je od pozostałych. Na zewnątrz są to m.in. inne zderzaki, a w kabinie kierownica.

Małe, ale ważne

Z roku na rok spada w Polsce sprzedaż samochodów w segmencie A, który reprezentuje mała kia. A jednak producenci przywiązują wciąż do niego dużą wagę. Często jest bowiem tak, że jeśli ktoś zasmakuje w maluchu jakiejś konkretnej marki to istnieje duże prawdopodobieństwo, że większy model także z jej znaczkiem wybierze. Samochody z segmentu A nie są przecież jedynymi. Zwykle to drugie, a nawet trzeci wóz w rodzinie.

Ryszard M. Perczak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.expressilustrowany.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.