Na nowego volkswagena polo poczekamy do jesieni

Czytaj dalej
Ryszard M. Perczak

Na nowego volkswagena polo poczekamy do jesieni

Ryszard M. Perczak

Podczas specjalnego pokazu w Berlinie Volkswagen pokazał dziennikarzom motoryzacyjnym z całego świata najnowszą, szóstą generację modelu polo.

Na razie zaprezentowano ten samochód jedynie statycznie. Na jazdy testowe musimy poczekać jeszcze przynajmniej kilka tygodni. Oficjalna premiera najnowszego polo odbędzie się we wrześniu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nadMenem.

Pozornie bardzo podobny

Na zewnątrz volkswagen polo VI bardzo przypomina swojego poprzednika, ale wystarczy uważniejsze przyjrzenie się jego sylwetce i od razu uchwycimy różnice. Nowe przetłoczenia po obu stronach nadwozia, nowe lampy z przodu i tylne - to najważniejsze elementy, po których będzie można poznać ten samochód. Wyraźnie widać, że styliści położyli nacisk na te detale w wyglądzie, które podkreślają, że polo „zmężniał” i stał się bardziej „wysportowany”.

A jak w kabinie?

Zupełnie inaczej wygląda ten model również w środku. Na nowo zaprojektowano deskę rozdzielczą, na której w polo, jako w pierwszym volkswagenie, pojawił się wyświetlacz Active Info Display nowej generacji. Pozwala on na korzystanie z cyfrowych wskaźników, co jest nowością w segmencie samochodów klasy B. Polo został również wyposażony w różne systemy multimedialne z ekranami, w zależności od wersji o przekątnej od 6,5 do 8 cali.

Dłuższy, szerszy i wyższy

Nowy polo będzie dostępny tylko w wersji pięcio-drzwiowej. Od poprzedniej generacji jest dłuższy o 8 cm, gdyż ma teraz 4,05 m, szerszy o 7 cm (1,75 m) i niższy o 1 cm (1,44 m). O ponad 9 cm zwiększono (do 2,56 m) również w tym samochodzie rozstaw osi. Dzięki temu zapewniono więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów, a także można było powiększyć bagażnik. Jego pojemność wzrosła z 280 do 351 litrów. To prawie tyle, co w golfie.

Sześć silników i GTI

Volkswagen do najnowszego polo przygotował już w pierwszym okresie obecności w sprzedaży do wyboru sześć silników. Będą to trzy 3-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,0 (65, 75 i 95 KM) oraz zupełnie nowy 4-cylindrowy 1,5 l (150 KM), a także dwa diesle 1,6 l (80 bądź 95 KM). Wszystkie są wyposażane seryjnie w system Start-Stop oraz odzyskiwania energii hamowania. W zestawie tym warto zwrócić uwagę na 4-cylindrowy motor benzynowy 1,5 l o mocy 150 KM.

Jednostki o mocy powyżej 110 KM mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG o siedmiu przełożeniach.

Nowy volkswagen polo będzie produkowany również w wersji GTI. Pod maską tego modelu będzie teraz instalowany 200-konny silnik benzynowy o pojemności 2,0 l.

W salonach sprzedaży nowy polo znajdzie się w czwartym kwartale tego roku.

VolksWagen polo

Pierwszy polo debiutował w roku 1975. Wtedy był to bliźniak audi 50. Kolejne generacje wchodziły do produkcji w latach 1981, 1994, 2001 i 2009.

Ryszard M. Perczak

W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w niedzielę wieczorem.

plus.expressilustrowany.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.