Mazda MX-5 RF. Coupe, a może targa?

Czytaj dalej
Fot. Mazda
Ryszard M. Perczak

Mazda MX-5 RF. Coupe, a może targa?

Ryszard M. Perczak

Więcej niż MX-5 Składanie dachu w 13 sekund Dwumiejscowe nadwozie ma 3,91 m i tylko 1,23 m wysokości, a pojemność bagażnika 128 l Cena od 100.900 zł.

Mazda MX-5 jest samochodem, który na trwałe wpisał się w historię światowej motoryzacji. Produkowana od 1999 roku jako roadster zaistniała już w czterech kolejnych generacjach w liczbie ponad miliona egzemplarzy.

MX-5 ma na swoim koncie tytuł najpopularniejszego roadstera na świecie. Co ciekawe, ten samochód podoba się kierowcom nie tylko w Japonii czy Europie, ale także w Stanach Zjednoczonych.

50 : 50

Znakomity rozkład masy przód/tył i tylny napęd sprawiają, że kierownie tym autem daje niesłychaną frajdę szczególnie na krętych drogach. W trzech pierwszych pokoleniach MX-5 była wytwarzana jako roadster z miękkim, składanym dachem lub również składanym, ale sztywnym. To ostatnie rozwiązanie niezbyt przypadło fanom tego modelu do gustu i m.in. dlatego MX-5 w najnowszym wcieleniu od zeszłego rok znowu jest produkowana jako samochód z otwartym nadwoziem z możliwością ręcznego rozpięcia miękkiego brezentu. Aby jednak nie zrażać tych, którzy mimo wszystko chcieliby mieć MX-5 z solidnym, twardym dachem, zaproponowano im wersję MX-5 RF (Retractable Fastback). Aby i jej użytkownicy mogli od czasu do czasu posmakować jazdy pod gołym niebem w RF środkowy panel nad kabiną pasażerską daje się automatycznie złożyć i schować w bagażniku. W ten sposób RF jest samochodem z nadwoziem typu coupe, który pozbawiony fragmentu dachu staje się tzw. targą.

U nas na wiosnę 2017

Gama w dostępnych w MX-5 RF silników na rynkach europejskich obej-muje dwie, czterocylindrowe, wolnossące (bez turbodoładowania) jednostki benzynowe z rodziny Skyactive-G o pojemności 2,0 l (160 KM) oraz 1,5 l (131 KM), które mogą współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną lub z sześciostopniową skrzynią automatyczną.

W polskich salonach w sprzedaży ten model pojawi się wiosną przyszłego roku. Podstawowa wersja mazdy MX-5 RF kosztuje 100.900 złotych.

Ryszard M. Perczak

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.