Łódź na... udzie

Czytaj dalej
Liliana Bogusiak-Jóźwiak

Łódź na... udzie

Liliana Bogusiak-Jóźwiak

Łódzka Rajtuza i Morowe Rajtuzy Stołeczne - tak nazywają się produkty łódzkiej firmy Gabriella. Na pierwszej „rajtuzie”, której wzór nawiązuje do popularnych zakolanówek, znajdują się najbardziej charakterystyczne obiekty z miasta Łodzi: brama przy byłych zakładach Izraela Poznańskiego, pomnik Tadeusza Kościuszki na Placu Wolności, stare fabryki i kominy.

Rajstopy wykonane w Łodzi zostały docenione przez kobiety - sprzedały się w dziesiątkach tys. egzemplarzy.

- Są idealnym pomysłem na prezent czy upominek mikołajkowy, dlatego najwięcej sprzedaje się ich w okresie przedświątecznym - informuje Koletta Porczyk, odpowiedzialna za kontakty z mediami w firmie, której dziełem są rajtuzy. - Na Rajtuzach Stołecznych umieściliśmy symbole stolicy: Syrenkę, Wisłę, Pałac Kultury i Nauki oraz biurowce. Jest to pierwszy produkt typowo warszawski wyprodukowany w Łodzi. Tworząc te rajtuzy sięgnęliśmy po warszawską gwarę - na opakowaniu klient przeczytać, że cytuję: “to nie ganc pomada, to prawdziwy cymesik, dla każdej aligantki”. Łódzka Rajtuza była produktem dedykowanym dla łodzianek, jako element promocji miasta i przemysłu kreatywnego, z racji tego najwięcej sprzedano ich w Łodzi. Ale znaleźli się też nabywcy w innych dużych miastach w Polsce i za granicą.

- Otrzymaliśmy bardzo wiele zapytań od klientek z innych miast, stąd pomysł, aby rozszerzać markę rajstop lokalnych również na inne regiony kraju. Oczywistym był wybór, aby zacząć od stolicy - tłumaczy Koletta Porczyk.

Kropki, szewek i bawełna

Rajstopy z symbolami miast to nowość, ale nie jedyna. Zimą modne kobiety nosić będą również rajstopy bawełniane o grubości 150-250 den, które - jak zapewnia producent - są zapewniają podobny komfort cieplny jak spodnie. Popularne są też rajstopy z wzorem ażurowym, nawiązujące do bardzo modnej ostatnio stylistyki Boho. Panie, które pozostaną przy cieńszych, nosić będą rajstopy z nielecącymi oczkami koniecznie w kolorach cielistych lub wybiorą te z efektem srebrzystym nawiązujące do stylistyki lat 90-tych.

W łódzkich sklepach najczęściej sprzedawanym rozmiarem rajstop jest „trójka”, a najpopularniejszym kolorem czarny. Klientki sięgając po rajstopy ze wzorkiem najczęściej wybierają modele w drobne kropki. Jeśli zaś kupują pończochy, to z szewkiem z tyłu i ozdobną koronką. Do sypialni wybierają też model będący połączeniem pończoch z paskiem do nich.

Jeśli rajstopy, to z Łodzi

Region łódzki jest prawdziwym zagłębiem produkcji rajstop. Co roku produkowanych jest u nas ponad 120 mln par, co stanowi 89% produkcji krajowej. Jak szacują specjaliści z branży przeciętna Polka w roku kupuje od kilkunastu do kilkudziesięciu par. Klientki są coraz bardziej wymagające. Rośnie też grupa tych, które rajstopy zakładają tylko raz, nawet jeśli nadają się do ponownego założenia. Marka, która przygotowała „Łódzką Rajtuzę“, powstała w roku 1996 w Łodzi. Dziś jest drugim największym producentem wyrobów pończoszniczych w Polsce. Eksportuje do blisko 50 krajów.

Liliana Bogusiak-Jóźwiak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.