Lodowe kostki na kilogramy lub z kubeczka...

Czytaj dalej
Agnieszka Jedlińska

Lodowe kostki na kilogramy lub z kubeczka...

Agnieszka Jedlińska

Gotowy lód ze sklepu to wygodny sposób na upał Łodzianie kupują go coraz częściej, zwłaszcza w weekendy.

Nawet jeśli na dworze nie ma tropikalnych upałów, łodzianie coraz chętniej sięgają po worki z gotowymi kostkami lodu.

- Latem zawsze mamy większe zamówienia - mówi Krystian Waganiak, właściciel firmy produkującej lód i barman. - Łodzianie uwielbiają napoje z lodem, szczególnie, gdy jest gorąco.

Największym powodzeniem gotowy lód cieszy się w weekendy. Zapasy sklepowe wykupują młodzi ludzie urządzający grilla pod chmurką lub działkowcy, którzy w altance nie mają zamrażarki, a chcą się schłodzić przy drinku.

- Zaletą gotowych kostek lodowych jest to, że one są idealnie przezroczyste, bez smaku i zapachu - dodaje producent lodu.

Lód w kostkach trafia też na przyjęcia, weselne stoły oraz do lokali gastronomicznych. Latem mało kto chce pić napoje bez dodatku lodu. Nawet w pochmurny dzień kolorowy drink z zimną kostką smakuje lepiej.

Robienie lodu w domu jest zawsze kłopotliwe, bo albo mamy zbyt mało miejsca w zamrażarce, albo okazuje się, że woreczek na lód przecieka, a poza tym na efekt trzeba stosunkowo długo czekać. Lód ze sklepu mamy od razu, a kostki mają optymalne gabaryty.

Porcjowany lód sprzedaje się opakowaniach 1- lub 2-kilogramowych. Kosztują od 2,30 zł do 6 zł. Jedna z sieci handlowych wprowadziła w tym roku także lód w kubeczkach o pojemności ok. 350 ml (130 g lodu w środku) z rurką. Kubeczki kupują zwykle młodzi ludzie, którzy często na miejscu wlewają do nich rozmaite napoje i mogą pić zimnego drinka, spacerując lub siedząc na ławce w parku. Za taki kubeczek trzeba zapłacić 99 groszy.

Agnieszka Jedlińska

W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w niedzielę wieczorem.

plus.expressilustrowany.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.