Kia rio - to już czwarta generacja

Czytaj dalej
Ryszard M. Perczak

Kia rio - to już czwarta generacja

Ryszard M. Perczak

W Polsce samochody tworzące segment B to bardzo liczący się kawałek motoryzacyjnego rynku.

Są w nim takie modele, jak ford fiesta, opel astra, renault clio, skoda fabia i toyota yaris. W tej kategorii samochodów osobowych jest również kia rio.

17 lat temu

W tych dniach wprowadzono na rynek czwartą generację małej koreanki. Kiedy spoglądamy na zdjęcia pierwszego pokolenia rio, widać, jak od roku 2000 Kia w przypadku tego modelu zrobiła ogromny postęp.

Pierwsza generacja była skrzyżowaniem kombi, hatchbacka i trochę liftbacka. Ciekawe jest jednak to, że wiele tych aut wciąż można do dziś spotkać na naszych drogach. Mimo stylistyki nie najwyższych lotów, okazały się trwałymi autami.

Kolejne generacje, wprowadzane w latach 2005 i 2012, były doskonaleniem projektu naten niewielki samochód osobowy. W poprzednim wcieleniu kia rio w Europie była oferowana z nadwoziami hatchback i sedan. Teraz ostał się jedynie 5-drzwiowy hatchback.

Kia jak... kia

Auto stylistycznie nawiązuje do poprzednika, choć już na pierwszy rzut oka widać, że pojawiły się w nim detale podobne do innych, aktualnie produkowanych modeli marki Kia, jak optima, czy sportage.

Nowym rio Kia chce trafić do nowych grup kierowców. Dotychczas zainteresowanie deklarowali ludzie powyżej wieku średniego, czyli 45 lat i więcej. Teraz na rio częściej powinni spoglądać młodzi i to w wieku przed trzydziestką.

Ich zainteresowanie małą rio powinno wynikać z jej atrakcyjnego wyglądu, nowoczesności oraz relatywnie niskiej ceny.

Nowoczesność to przede wszystkim bogactwo różnych systemów wspierających kierowcę oraz uprzyjemniających mu korzystanie z tego samochodu. Są to m.in. system sygnalizujący zmęczenie kierowcy, informujący o pojeździe znajdującym się w tzw. martwym polu, sygnalizujący nieprzewidzianą zmianę pasa ruchu oraz wspomagający hamowanie przed niespodziewanymi przeszkodami, np. pieszymi.

U nas nie wszystkie

Do dyspozycji użytkowników nowej rio oddano do wyboru cztery silniki benzynowe: 1,25 l (84 KM), 1,4 l (100 KM) oraz 1,0 l (100 lub 120 KM). Są także wysokoprężne o pojemności 1,1 l (75 KM) i 1,4 l (90 KM). Na polskim rynku nie będzie słabszego diesla i 3-cylindrowej jednostki benzynowej 1,0 l o mocy 100 KM. Z doświadczeń dilerów wiadomo, że nie będą one miały specjalnego u nas wzięcia.

W rio w podstawowej wersji z 84-konnym silnikiem 1,2 za 47.990 zł w wyposażeniu znajdują się m.in.: klimatyzacja manualna, radioodtwarzacz, elektryczna regulacja szyb oraz lusterek bocznych.

Na tym nie koniec

Rio hatchback nie będzie jedynym modelem, który zaistniał na naszym rynku. Jeszcze w tym roku dołączy do niego rio crossover.

Ryszard M. Perczak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.expressilustrowany.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.