Katowice: Ryanair otwiera bazę na lotnisku w Pyrzowicach. Uruchamia 27 nowych tras z Polski. uziemione Boeingi 737 MAX odbierze zimą 2020

Czytaj dalej
Dorota Niećko

Katowice: Ryanair otwiera bazę na lotnisku w Pyrzowicach. Uruchamia 27 nowych tras z Polski. uziemione Boeingi 737 MAX odbierze zimą 2020

Dorota Niećko

Prezes największych tanich linii w Europie do Polski przyjeżdża rzadko, do Katowic - jeszcze rzadziej. Nie był tu 8 lat. 4 września przyjechał i ogłosił 12 nowych połączeń z lotniska w Pyrzowicach. Od jesieni będzie mieć tu swoją bazę i dwa samoloty.

To były długie i trudne negocjacje - podsumował wczoraj Michael O’Leary, prezes linii Ryanair i szef całej grupy Ryanair. Od jesieni 2019 Ryanair będzie miał tu swoją bazę.

To wielkie wydarzenie, bo do tej pory nowe trasy z Katowic potentat z Irlandii ogłaszał z rzadka, zaś jego żelazną bazą był Kraków. Ryanair zbazuje u nas dwa samoloty. Latem 2020 chce mieć ich sześć - dwa linii regularnych Ryanair i cztery czartery pod marką Buzz (dawny Ryanair Sun). Rebranding tych linii trwa od sierpnia, potrwa całą zimę. Samolotami z pszczołami polecimy w następne wakacje. Model biznesowy nie zmieni się: będzie to formuła B2B, loty czarterowe, dla biur podróży. Samolotów na początek ma być 24, potem w 2020 roku - 35.

12 nowych tras z Katowic
Od sezonu wiosna-lato Ryanair będzie miał też 12 nowych tras z Katowic. To: Bolonia, Brindisi, Katania, Kolonia, Cork, Dortmund, Goeteborg, Kijów, Manchester, Odessa, Oslo, Pafos. W sumie więc linia będzie mieć 18 tras z Katowic. Pasażerów - 1,25 mln (dla porównania linie Wizz Air, największy przewoźnik w Pyrzowicach, mają niecałe 2 mln). W całej Polsce Ryanair planuje na lato 2020 mieć 27 nowych tras i 14 mln pasażerów. Więcej niż LOT.

Co z boeingami 737 MAX?
- Trasy sprzedają się tak dobrze, że zostawiamy na lato 2020 trasy z sezonu zimowego - wyjaśnia Juliusz Komorek, członek zarządu Ryanair. W sumie na lato 2020 Ryanair chce mieć w Polsce zbazowanych 35 samolotów. Będzie więc 11 nowych. - Jesteśmy w Polsce numerem jeden i chcemy nadal być numerem jeden. Już kilka lat temu wyprzedziliśmy LOT - chwali się Michael O’Leary. - My mieliśmy 12,5 mln pasażerów, a LOT około 10 mln. A numerem jeden zawsze jest ten, kto ma niskie koszty. Największą linią jesteśmy też na przykład w Irlandii, Hiszpanii, we Włoszech.

Plany CEO linii Ryanair mają jedną mieliznę, a są nią boeingi 737 MAX, uziemione po dwóch katastrofach. Tymczasem linie Ryanair, które obecnie mają 470 samolotów, zamówiły te modele. Trudno powiedzieć, kiedy zobaczymy je w powietrzu. - Boeing zapewnia, że dostaniemy je w tym roku, jesienią. My szacujemy ostrożniej, że w 2020, w styczniu lub w lutym - mówi CEO linii Ryanair. Przyznaje, że z planowanych nowych 60 samolotów do lata 2020 mowa jest teraz o 30.

Irlandzki Ryanair to największe tanie linie lotnicze w Europie. Ale w Pyrzowicach rządzi Wizz Air. Czy to się zmieni?

Dorota Niećko

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.