Gliwice. W fabryce Opla uruchomiona zostanie produkcja samochodów dostawczych. Jak wygląda nowa hala produkcyjna?

Czytaj dalej
Fot. Arek Gola
Szymon Bijak

Gliwice. W fabryce Opla uruchomiona zostanie produkcja samochodów dostawczych. Jak wygląda nowa hala produkcyjna?

Szymon Bijak

Na początku kwietnia przyszłego roku, w gliwickiej fabryce rozpocznie się produkcja samochodów dostawczych. To tu będą powstawały auta takich marek jak Peugeot Boxer czy Citroen Jumper. Wcześniej - w grudniu- fabryka zakończy produkcję modelu Astra piątej generacji. Zostanie przeniesiona do Niemiec. Zobaczcie, jak wygląda

W gliwickiej fabryce Opla będą produkowane samochody dostawcze

Decyzja o uruchomieniu produkcji samochodów dostawczych w Gliwicach zapadła pod koniec 2018 roku. Testowe egzemplarze pojawią się już jesienią. Grupa Stellantis chce wzmocnić swój udział w europejskim rynku takich aut. Obecnie są wytwarzane głównie we Włoszech, a także w fabryce w Meksyku.

Roboty i kamery. Najbardziej nowoczesne technologie

Gliwicki zakład rocznie ma wytwarzać nawet 100 tysięcy lekkich samochodów dostawczych. W nowej fabryce będą stosowane najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne:

Brygadziści zostaną wyposażeni w smartfony z aplikacjami do automatycznego informowania o statusie jakościowym każdego samochodu czy problemach technicznych.

Tak prezentuje się nowa hala produkcyjna, w której będą powstawały samochody dostawcze w Gliwicach:

Testowe egzemplarze pojawią się już jesienią

Konieczne było rozpoczęcie budowy nowej fabryki. Prace rozpoczęły się w maju 2019 roku. Zakład został rozbudowany o ok. 75 tys. metrów kwadratowych powierzchni. Uruchomienie w pełni produkcji planowane jest na początek drugiego kwartału przyszłego roku. Natomiast testowe egzemplarze samochodów dostawczych, które zostaną wyprodukowane w Gliwicach, powinny pojawić się już jesienią.

Będą tu produkowane modele takich marek jak Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Fiat Ducato oraz Opel Movano. Zatrudnienie ma znaleźć 1000 osób. O produkcji samochodów dostawczych w Gliwicach poinformowano po przejęciu Opla przez Grupę PSA (Peugeot Société Anonyme). Później nastąpiła z kolei fuzja z koncernem Fiat Chrysler Automotives (FCA). Tak narodziła się Grupa Stellantis.

[polecane]21785427,21752845,21792933,21804189;1;Nie przeocz[/polecane]

- Jestem spokojny o przyszłość fabryki dużych samochodów dostawczych Stellantis w Gliwicach. Jako pojazdy użytkowe, o szerokim zakresie zastosowania, tworzą one bardzo stabilny i rosnący segment rynku motoryzacyjnego w Europie. Co więcej, modele dostawcze marek Stellantis, takich jak Opel, Peugeot czy Citroen, cieszą się dużym uznaniem klientów. Mamy więc bardzo dobre perspektywy rozwoju, ale jednocześnie bierzemy na siebie dużą odpowiedzialność za utrzymanie znakomitej jakości powierzonych nam pojazdów - podkreśla Andrzej Korpak, prezes Zarządu Opel i PSA Manufacturing Poland, Grupa Stellantis.

[promo]6490868;1;[/promo]

Uruchomienie w pełni produkcji planowane jest na początek drugiego kwartału przyszłego roku. Wówczas pracę będą prowadzone na jedną zmianę. Później - w sierpniu - na dwie, z kolei trzy zmiany zapowiedziano na jesień, a konkretnie przełom października i listopada.

Na tę chwilę, na terenie gliwickiej fabryki działają dwie firmy - spółka Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland.
Najprawdopodobniej w przyszłym roku wspomniane spółki będą połączone. Wówczas powstanie jedna firma - Stellantis Gliwice.

[polecane]21773613,21794107;1;Musisz to wiedzieć[/polecane]

Szymon Bijak

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.