Co zrobić, żeby nie drżeć o paczkę przed świętami?

Czytaj dalej
Fot. Adrian Wykrota
Mikołaj Woźniak

Co zrobić, żeby nie drżeć o paczkę przed świętami?

Mikołaj Woźniak

Okres natłoku świątecznych zamówień trwa już od listopada. Firmy kurierskie są gotowe, ale radzą, by nie odkładać wysyłek na ostatnią chwilę.

Na tegoroczne święta 90 procent z nas zamierza wydać tyle samo, bądź więcej, niż w zeszłym roku. Z roku na rok przybywa osób, które decydują się na zakupy przez internet. Tak wynika z danych zgromadzonych w serwisie Ceneo.pl.

- Granica świątecznych zakupów przesuwa się coraz bardziej na listopad. Już wtedy zaczynamy rozglądać się za prezentami. Z kolei w grudniu ruch na stronie wzrasta łącznie o połowę - tłumaczy Marta Pacuła z Ceneo.pl.

Dajmy czas kurierowi
Coraz więcej sklepów internetowych przed świętami oferuje darmową dostawę kupionych prezentów. Ale żeby dostarczyć przesyłkę na czas, powinniśmy kupić towar wcześniej niż na kilka dni przed Wigilią.
-

Prezenty mają szansę dotrzeć, jeśli zamówimy je np. do najbliższego poniedziałku lub wtorku.

Sklepy często oferują dostawę w ciągu 48 lub 24 godzin. To ratunek dla zabieganych - mówi Marta Pacuła.

Zaznacza jednak, że jeśli chcemy dokonać zakupu od 21 grudnia, to warto wcześniej zadzwonić do sklepu i upewnić się, że prezent dotrze przed Wigilią.

O tym, jak ważne są świąteczne podarunki, wiedzą przedstawiciele firm kurierskich. Zapewniają, że robią wszystko, by przesyłki dotarły na czas. Wciąż możemy nadawać paczki. W większości firm istnieje także opcja ekspresowej dostawy.

DPD radzi klientom, by zamówienia w sklepach internetowych składać z co najmniej 10-dniowym wyprzedzeniem.
- Wiele przesyłek dociera do adresatów z opóźnieniem przez błędne lub nieczytelne zaadresowanie - przestrzega Małgorzata Maj, rzecznik DPD.

-

Również pogoda ma wpływ na terminowość doręczeń.

Z tego powodu nie warto czekać z kupnem prezentów do „ostatniej chwili” - zauważa Rafał Szumski, dyrektor ds. Wsparcia Operacyjnego w DHL Parcel.

A firmy co roku robią wiele, by poprawić tempo doręczeń.

Świąteczne „posiłki”
Dane DHL wskazują, przed świętami liczba paczek kierowanych do klientów indywidualnych wzrasta o ponad połowę. Żeby sobie z tym radzić,

firmy kurierskie co roku zatrudniają w okresie przedświątecznym więcej pracowników.

Ale to niejedyne sposoby. DPD uruchomi w tym roku możliwość płatności kartą za przesyłkę u kuriera. Z kolei DHL zachęca do korzystania z punktów, w których sami możemy odebrać paczkę.

A w miejscach takich przed świętami robi się wyjątkowo tłoczno. W ubiegłym roku przed np. poznańskimi Paczkomatami InPost ustawiały się ogromne kolejki. Firma uruchamiała Mobilne Paczkomaty (przesyłki odbierało się z samochodu). Wiadomo już, że w tym roku InPost zrobi to samo.

Mikołaj Woźniak

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.